Sider

21.10.09

Jeg vil hellere lægge neglelak, læse blogs, drømme om journalistik, tage billeder eller drikke kaffe end at skrive en litterær artikel i dansk.

Photobucket

I går og i dag har jeg tilbragt dagen på SDU, hvor jeg sammen med 14 andre har været i brobygning som journalist. Det har været virkelig spændende, og jeg må erkende, jeg har fået blod på tanden efter uddannelsen. Nu har jeg bare lyst til at skrive, at komme ud og få noget erfaring! Hvor jeg kan få det er endnu uvist, men jeg vil finde noget!

Pt. sidder jeg med en dansk stil, vi skal skrive en litterær artikel til i morgen. - Jeg burde være enormt motiveret til at skrive den, men bare ikke når emnet sucker som dette gør..

Photocredit: http://www.stylesightings.com/

7 kommentarer:

anna sagde ...

vil du studere i odense eller hvor? og ved du om der er andre steder end odense, århus og roskilde at man studere journalistik?

Amalie Damkjaer sagde ...

Ja, enten Århus eller Odense, men jeg hælder mest til odense :)

Jeg tror kun, man kan studere det i odense, århus og roskilde, ellers skal man til udlandet :)

anna sagde ...

tager du et friår efter gymnasiet? og isåfald, hvad har du af planer der? jeg planlægger nemlig at tage et sabbatår, men har ingen idé om jeg skal arbejde eller til udlandet, og isåfald hvorhen. åh, alle de beslutninger altså!

Amalie Damkjaer sagde ...

Lige nu regner jeg med at tage to sabbatår, hvor jeg vil arbejde, og så er planen at tage et halvt år til Japan med min veninde og et par måneder til Paris alene :)

Ja, det er så mange beslutninger, der skal tages nu. - Og der er kun én jeg er sikker på, og det er jeg skal mindst have et sabbatår for at komme ud og opleve noget nyt! :)

Miss Jeanett sagde ...

Min søster læser journalistik på SDU og har været SÅ glad for det. Forskellen på Odense og Århus er at Odense er mere akademisk end Århus. I Århus kan man komme ind med bare en 9. klasse, hvorimod i Odense kræver det en studentereksamen. Jeg ved ikke hvordan det er i dag på RUC, men for nogle år siden kunne man kun få en bachelor i journalistik der og skulle til Odense få at få kandidaten hvis man ville det.

Malsen sagde ...

Hej :)

Fandt lige din blog via vores gruppe på facebook. Den ser spændende ud og jeg har meldt mig som fast læser...

Mange hilsner
Marlene
http://malsen.blogspot.com

Amalie Damkjaer sagde ...

Miss Jeanett: Ja, det er også hvad vi fik at vide derude, jeg hælder efterhånden klart mest til SDU, hvor den er akademisk. :)

Malsen: Tak for det, håber du kan lide den! :)

Amalie