Sider

8.7.09

bye odense, hello reykjavik.

Vi er lige ankommet til Reykjavik og er checket ind på vores hotel. Her er rigtig skønt, men hvor er det mærkeligt, at her er lyst hele tiden. Klokken er ca. 00.15, og det er helt lyst udenfor, something's wrong..

De tre sidste dage på Roskilde var rigtig gode. Som skrevet tidligere, hørte vi Oasis, Grace Jones og Röyksopp fredagaften. Oasis hørte vi på afstand, det var godt nok. Jeg kender kun Wonderwall og Champagne Supernova, men de var også gode. Grace Jones spillede på Arena og det var helt fantastisk, hun er nok en af de smukkeste og mest sexede kvinder, jeg nogensinde har set, hun var så vild. Kl. 02 spillede Röyksopp, det var som at være på en kæmpe club, vi stod uden for Arena, men selv der dansede folk rundt. Koncerten blev endnu bedre da Robyn kom ind og sang The girl and the robot, kort sagt en virkelig god fredag.

Lørdag gik med endnu flere koncerter bl.a. Lily Allen, Pet Shop Boys, Slipknot haha, Deadmau5, Malk de koijn. Det meste af søndagen pakkede vi sammen og så hørte vi Pete Doherty og The Whitest Boy Alive på afstand - vi boede lige over for Arena og kl. 22 hørte vi Coldplay.
Jeg har efterhånden læst de fleste anmeldelse, af de koncerter vi har hørt, og ved de fleste af dem
kunne jeg ikke være mere uenig. Det var været sådan nogle fede koncerter! - Allesammen. Det er rigtig nok at til Coldplay var lyden ikke så god, men alligevel var det helt fantastisk. Jeg glæder mig sådan til august, hvor jeg skal se dem igen.

Efter Coldplay tog vi en taxa og var henne på Roskilde st omkring 00.00, der gik et tog kl. 00.55 til Odense, så det hele passede jo bare perfekt.. - troede vi. Da vi kommer hen til stationen var der for det første en utrolig lang kø hen til billetautomaten, for det andet kom toget ikke, et kvarter efter det skulle have været kommet, lyder det over højtalerne "pga tekniske problemer på hovedbanegården bliver toget 50 min forsinket." Så sad vi der og intet andet kunne gøre end at vente. Finally kom toget og vi fik mast os ind og fik snuppet en siddeplads hver, og det gik rigtig fint, lige indtil toget holder enormt lang tid ved Sorø-station, igen kommer den skønne dsb-dames stemme frem "pga brænd på slagelse station holder toget stille, vi ved ikke endnu, hvornår vi kan køre videre". Jeg hader dsb, så er det sagt, jeg synes, de er enormt irriterende. Der er altid noget galt med togene, de er altid forsinket og så forstår jeg ikke, hvorfor det skal være så knaldhamrende dyrt at køre med tog???

Anyways, så kom vi godt hjem og jeg sov trygt i min varme og bløde seng omkring 05.
I går sov jeg det meste af dagen og tog et meget langt og varmt bad, også pakkede jeg. Nu sidder vi så på hotellet, og jeg har lige fundet ud af, at jeg har glemt kablet til mit kamera, stupid ho. Havde ellers planlagt at poste billeder i løbet af ugen, men nu bliver det bare til "alm" indlæg og så kommer billederne på mandag og i løbet af næste uge.

Det var mit liv, har I oplevet noget spændende på det sidste?

xx

am.

2 kommentarer:

clara bro sagde ...

Jeg vil også til Reykjavik! Det har altid været min drøm. Glæde mig til at se billeder!
C.

Amalie Damkjaer sagde ...

Det var også så fantastisk. Virkelig hyggelig by og den smukkeste natur! :)