Sider

9.7.09

reykjavik og natur

I dag har vi været på bustur ud i Islands natur. Først så vi et energi-anlæg, hvor de bruger energien fra de varme kilder og omdanner den til elektricitet. Efter det, kørte vi ud til Gullfoss, som er et kæmpe vandfald, som er sindsygt smukt, på vej hen til sidste stop kørte vi igennem en del af Islands nationalpark og endte ved Geysir, som er Islands største gejser. Glæd jer til at se billederne fra i dag, her er så smukt.

Efter turen besøgte vi endnu en gang Kringlan, som er et stort shoppingcenter. Her købte jeg en halskæde i Topshop, jeg ville egentlig gerne købe noget Islandsk design, men det jeg har set indtil videre har ikke været mig og desuden er priserne enormt høje, så det bliver nok ikke denne gang jeg kommer hjem med et stykke Icelandic design.. I morgen skal vi ud at ridde på islandske heste og til den Blå Lagune. Hestene er jeg lidt nervøse for, det er ikke det med at ridde, for jeg har gået til ridning, da jeg var mindre, det er mere om jeg overhovedet kan sidde på sådan et lille dyr, de er jo ikke specielt store.. Til gengæld ser jeg virkelig frem til den Blå Lagune, hvor jeg har bestemt mig for at få en eller anden spatreatment, det bliver godt!

Photobucket

2 kommentarer:

Caja GR sagde ...

Super flot halskæde :)

//Caja

Amalie Damkjaer sagde ...

Mange tak :)